Matinals pel Moianès: diumenge 14 maig a Granera

Diumenge, 14 de maig de 2017 a les 08.00 h

El GEMI organitza una caminada per Granera, seguint la ruta de les coves

La ruta pels entorns de Granera te una distancia de 16 kilòmetres. Començarem anant per la serra del Castell fins el Roc Castellar, on trobarem un geodèsic i unes vistes de 360º. Això serà aproximadament cap el kilòmetre 1,5. Una vegada sortim del roc, començarem a baixar un 200 metres de desnivell, passant per la Masia la Manyosa, fins el pont del Marcet, que creuarem per sota. Una vegada creuat el riu començarem una petita pujada fins a desviar-nos cap a la dreta per un sender que ens durà a les coves de les Tutes. Recomano portar alguna llanterna o frontal per si algú es vol endinsar una mica per dins la cova.

Una vegada sortim de la cova, cinquanta metres més endavant, esmorzarem. L’esmorzar serà proporcionat per l’ajuntament de Granera. Tot plegat el kilòmetre 6,5 aproximadament.

Un cop esmorzats seguirem per una pista fins arribar al pantà del Marcet, que seguirem fins a travessar-lo per la part final, per sobre d’un pont penjat una mica atrofiat. Seguirem la pista que va pel costat del riu, passant per la Font de l’avellaner, fins al pou de l’aigua, on girarem cap a l’esquerre i ens endinsarem per una pista que passa per sota de les masies de Salvatges on recentment hi ha una reserva de la Cua Barrada. Uns 2 kilòmetres més endavant, ens desviarem cap a la dreta per pujar pel dret d’un tallafocs, fins a la Font del Salomó. Aquesta pujada será la més dura del dia. Una vegada a dalt tindrem unes bones vistes de tot el Vallès, amb vistes de la Mola i el Montcau, així com el Puig de la creu i el Farell. Tot plegat el kilòmetre 13. A partir d’aquí baixarem cap a avall direcció a Granera per les coves del Salomó on podem fer una petita parada per veure-les i seguir baixant fins a la Font de la Baga, on agafarem una pista asfaltada, per tornar cap a Granera, tot passant per la Masia de la Riera.

Si voleu una vegada arribats a Granera es podrà visitar el Castell.

PARKING:

Una vegada s’arriba al Poble de Granera, heu de seguir la carretera com si anéssiu al poble de dalt. L’aparcament pels cotxes serà a la piscina del Casal del poble Per Anar-hi, s’ha d’arribar al capdamunt de la carretera i agafar sempre el camí asfaltat de la dreta. Posarem algun cartell de pàrquing.

ESMORZAR:

No cal portar esmorzar, doncs ens el proporcionarà l’ajuntament de Granera. Les begudes també. Només portar alguna cantimplora amb aigua

RECORREGUT:

16 kilòmetres amb un desnivell positiu de 400m. Temps aproximat 4:30 hores amb la parada de l’esmorzar inclòs.